Facebook a anuntat de curand într-un comunicat că această funcţie va rămâne opţională, pentru a permite unora dintre utilizatori să îşi protejeze identitatea. Potrivit Facebook, alţi utilizatori doresc să primească notificări în situaţiile în care fotografiile lor sunt utilizate fără ca acest lucru să le fie adus la cunoştinţă.
Cu toate acestea, funcţia nu va fi disponibilă deocamdată în Canada şi în Uniunea Europeană, au precizat reprezentanţii Facebook. Legislaţiile din domeniul protejării vieţii private sunt mai stricte în aceste jurisdicţii, însă compania americană speră că noua funcţie va fi implementată în viitor şi în teritoriile menţionate.
Firmele din IT au dezvoltat în ultimii ani o varietate de funcţii care folosesc tehnologia de recunoaştere facială, în pofida temerilor legate de modul în care datele faciale ar putea fi utilizate. În septembrie, Apple Inc. a dezvăluit că utilizatorii noului model iPhone X vor putea să îşi deblocheze telefonul mobil folosind o funcţie de recunoaştere a feţelor lor.
Tehnologia de recunoaştere facială face parte din strategia de dezvoltare a companiei Facebook încă din anul 2010, când reţeaua de socializare a început să ofere utilizatorilor sugestii în privinţa persoanelor pe care aceştia ar putea să le eticheteze în fotografii. Şi această funcţie este opţională.
Pentru persoanele care au bifat noua opţiune, Facebook va creea un şablon al chipului lor prin analizarea pixelilor provenind din fotografiile în care persoana în cauză a fost deja etichetată. Apoi, Facebook va compara noile imagini încărcate pe reţea cu acel şablon facial, scrie Realitatea.
Siteul de socializare va şterge şablonul facial al oricărui utilizator care decide să renunţe la această funcţie, a precizat Rob Sherman, directorul adjunct al departamentului de confidenţialitate din cadrul companiei americane.
Cu ajutorul noii funcţii, persoanele care au optat pentru utilizarea acesteia vor primi o notificare de la Facebook dacă o fotografie a lor a fost încărcată pe reţea, însă numai în cazul în care imaginea respectivă este una la care algoritmul Facebook a avut acces în prealabil.